Op 1, 2 & 3 Juni is Eindhoven Startup-hoofdstad van Nederland

Geen crisis in de hoofden van de deelnemers aan Startupweekend Eindhoven!

29 MEI 2012, EINDHOVEN, THE NETHERLANDS
Terwijl de economie vooral negatieve tendensen laat zien, leeft er in de hoofden van de deelnemers aan Startupweekend Eindhoven juist het omgekeerde; daar bruist het van oplossingen, mogelijkheden en kansen. Het evenement met zijn wereldwijd beproefde concept levert een constant beeld op van teams die zich vol overgave storten op de totstandkoming van hun (ondernemers)droom.

De een denkt na, de ander klopt code, een volgende werkt aan het design en weer een ander regelt de financiering. Samen starten ze een bedrijf in slechts 54 uur! Ze kunnen daarbij rekenen op de steun van ervaren mentoren uit diverse disciplines. De jury beslist uiteindelijk wie het beste idee heeft.

Startupweekend Eindhoven heeft ook deze derde editie weer veel zwaargewichten uit het bedrijfsleven weten te verbinden aan het weekend. Een aantal van hen treedt op als mentor en een aantal neemt plaats in de jury. Zij vellen op zondagavond een oordeel over de startups: zijn ze levensvatbaar, onderscheidend, goed doordacht, kansrijk? De startup die deze ballotage het beste doorstaat wint kantoorruimte, gratis consultancy uren, ondersteuning in PR en meer, maar vooral alles in huis voor een succesvolle startup.

De jury:

• Peter Kentie (Directeur Bestuurder – Eindhoven365)
  • Margot Nijkamp-Diesfeldt (Managing Director - Red Bluejay Foundation)
  • Mary-Ann Schreurs (Wethouder Innovatie Eindhoven)
  • Patrick Strating (Node Director Eindhoven - EIT ICT Labs)
  • Willem Jan Withagen (Investor in hightech business: Iphion-IPTV, Vinotion Video Content Analysis, Digiware Domotica)

Ondersteuning door mentoren uit het bedrijfsleven

Tijdens het weekend staan maar liefst zo’n 15 professionals uit het regionale bedrijfsleven de teams bij met raad en daad. Mentoren zijn er vanuit allerlei disciplines: van marketers tot juristen , van ondernemers tot designers. Daarmee biedt Startupweekend over dé voorwaarde om op zondag 3 juni Nederland een aantal bijzondere startups rijker te maken.

Een overzicht van de mentoren staat op www.startupweekendeindhoven.nl.

Prijzen

Tijdens het weekend zullen naar verwachting zo’n 10 nieuwe bedrijven ontstaan. Voor de deelnemers in die bedrijven is dat op zichzelf al een topprijs natuurlijk. Maar er is meer.

Het beste overall team gaat er vandoor met een compleet pakket om de plannen uit te voeren:

• Gratis kantoorruimte op High Tech Campus Eindhoven voor 6 maanden aangeboden door Campus Site Management
  • Gratis training ‘Excellent Presenteren voor startende ondernemers’ twv € 1199,--
aangeboden door Excellent Presenteren
  • Gratis 1 jaar lidmaatschap van Umbrellian Foundation
  • Gratis promotiebudget aangeboden door PressDoc
  • De mogelijkheid om een pre-elevator pitch te houden voor een Angel Investor, aangeboden door Nebib

Daarnaast is er een prijs voor de beste ICT startup: 1 jaar intensieve begeleiding door EIT ICT Labs, met daarin aandacht voor: entrepreneurial training, financiering, internationaal netwerken en business coaching. Daarmee houdt het niet op: Het meest belovende team krijgt een jaar gratis 1 jaar lidmaatschap van Umbrellian Foundation & een basistraining ‘Excellent Presenteren’ twv € 499,-- aangeboden door Excellent Presenteren.

Er zijn nog tickets beschikbaar via www.startupweekendeindhoven.nl. De organisatie verwacht uitverkocht te zijn en raadt geïnteresseerden aan zich snel aan te melden.