Welk business idee krijgt applaus van Peter Kentie, Willem Jonker & Jelto Smits?

10 OKTOBER 2011, HIGH TECH CAMPUS, EINDHOVEN, THE NETHERLANDS
Startup Weekend Eindhoven heeft zeven zwaargewichten uit het bedrijfsleven bereid gevonden om plaats te nemen in de jury. Deze toppers gaan op zondag een oordeel vellen over de startups die in slechts 54 uur tijd ontwikkeld zijn: Zijn ze levensvatbaar, onderscheidend, goed doordacht? De Startup die deze ballotage het beste doorstaat wint kantoorruimte, gratis consultancy uren, ondersteuning in PR en nog veel meer.

De jury bestaat uit:
  • Peter Kentie (PSV/Citymarketing Eindhoven)
  • Willem Jonker (EIT ICT Labs)
  • Jelto Smits (Prime Ventures)
  • Geert Hurks (Hurks Groep)
  • Margot Nijkamp-Diesfeldt (Holst Centre)
  • Hans Bloemen (Eindhoven Corporate Finance Group BV)
Daarnaast is nog een plek in de jury gereserveerd voor een mystery guest. Een naam die de organisatie nog geheim houdt. Wel wil ze kwijt dat het een internetondernemer uit de regio betreft die de afgelopen weken veel pers heeft gehad dankzij een nieuw innovatief product. Voor jonge starters een unieke kans om hun startup door professionals te laten beoordelen!

Ondersteuning door mentoren uit het bedrijfsleven

De deelnemers aan dit weekend komen niet ongetraind voor deze jury te staan: tijdens het weekend gaan maar liefst 20 professionals uit het regionale bedrijfsleven de teams bijstaan met raad en daad. Deze mentoren komen uit een breed spectrum van disciplines, van marketing tot juridisch, van ondernemers tot designers. Daarmee biedt Startup Weekend alle ondersteuning om op zondag 30 oktober de Brainport regio een aantal bijzondere startups rijker te maken.

Een overzicht van de mentoren staat op Eindhoven.startupweekend.org. Op deze website zijn ook tickets te bestellen om zeker te zijn van deelname. De organisatie verwacht uitverkocht te zijn en raadt geïnteresseerden aan snel aan te melden.