Eindhoven, the Netherlands | Gepubliceerd op: 5 mei 2012
Pitch
Partnerships @bic_tweet @hightechcampus @gem_eindhoven & @EITeu garanderen continuïteit Startupweek Eindhoven. http://pr.co/p/000owr
Vier belangrijke partijen op het gebied van ondernemerschap en innovatie hebben zich als partner verbonden aan Startupweekend Eindhoven 2012. Brainport Development, High Tech Campus Eindhoven, Gemeente Eindhoven en EIT ICT Labs gaan hiermee een langdurige verbintenis aan met deze regionale editie van dit internationale startup fenomeen.
Details

Vier belangrijke partijen op het gebied van ondernemerschap en innovatie hebben zich als partner verbonden aan Startupweekend Eindhoven. Brainport Development, High Tech Campus Eindhoven, Gemeente Eindhoven en EIT ICT Labs gaan hiermee een langdurige verbintenis aan met dit internationale startup fenomeen.

Als koploper in technologie & design biedt Eindhoven het perfecte ecosysteem voor startups. De stad staat bekend om baanbrekende R&D, hightech innovaties en natuurlijk het befaamde Dutch Design. Tijdens Startupweekend Eindhoven worden deze verschillende disciplines met elkaar verbonden: alle nerds, dudes & dudettes zijn welkom op deze derde editie op Strijp-S. De editie in Eindhoven is daarmee de langstlopende editie in Nederland.

Startupweekend Eindhoven kan rekenen op veel steun vanuit de stad en de Brainport Regio. Verschillende sponsoren bieden mensen, middelen en mogelijkheden die de kans van slagen van de startups tijdens en na het weekend aanzienlijk vergroten. Daarnaast, en niet onbelangrijk, is het door de steun van vele sponsoren mogelijk om de eigen bijdrage voor deelnemers te beperken.

Door het partnerschap met de Brainport Development, High Tech Campus Eindhoven, Gemeente Eindhoven en EIT ICT Labs, belangrijke partijen op het gebied van ondernemerschap en innovatie, zijn de 3 volgende edities gegarandeerd.

Volgens Jaap van de Heijden, Director EIT ICT Labs, is er sprake van een ‘perfect match’. “Startupweekend Eindhoven sluit perfect aan bij onze doelstellingen. Met ons internationale netwerk, kennis en ervaring willen en kunnen wij van grote betekenis zijn voor het succes van startups tijdens, maar vooral ook in de fase na het weekend. De winnaar van de vorige editie, Storioes, zit nu bij ons op locatie en staat aan de vooravond van hun marktintroductie. Een mooi (bijna) succes. Hou ze in de gaten, zo rond de zomer”.

Over Brainport Development

Brainport Development is een ontwikkelingsmaatschappij nieuwe stijl. Met vertegenwoordigers uit bedrijfsleven, kennisinstellingen en overheid werkt zij aan het versterken van de toptechnologieregio Brainport. Brainport is een belangrijke pijler van de Nederlandse economie met de speerpuntsectoren High Tech Systems & Materials, Food, Automotive, Lifetec en Design. Brainport Development stimuleert en ontwikkelt regionale en (inter)nationale projecten en programma’s, promoot Brainport in binnen- en buitenland en faciliteert het regionale bedrijfsleven met onder andere bedrijfsadvies en -financiering, startersvoorzieningen, bedrijfshuisvesting en bedrijvencentra.

Over High Tech Campus Eindhoven

High Tech Campus Eindhoven is synoniem aan open innovatie. Op één vierkante kilometer werken meer dan 8.000 onderzoekers, ontwikkelaars en ondernemers intensief samen aan de ontwikkeling van de technologieën en producten van morgen. De partijen op de campus delen dezelfde drive: ze creëren waarde voor mensen en ontwikkelen innovatieve oplossingen die het leven van mensen gezonder, aangenamer, makkelijker en interessanter maken. High Tech Campus Eindhoven is de 'Hotspot for Human Focused Innovation'.

Over EIT ICT Labs

EIT ICT Labs is one of the first three Knowledge and Innovation Communities (KICs) selected by the European Institute of Innovation & Technology (EIT) to accelerate innovation in Europe. EIT is a new independent community body set up to address Europe's innovation gap. It aims to rapidly emerge as a key driver of EU’s sustainable growth and competitiveness through the stimulation of world-leading innovation.

Startup Weekend is een wereldwijd concept waarbij start-up teams 54 uur lang intensief samenwerken om een prototype, markt strategie, of business case te ontwikkelen gedurende een weekend, startend met slechts een business idee. De opzet is voornamelijk gefocust op product innovatie, new business development, en multidisciplinaire samenwerking.

De volgende editie van Startupweekend Eindhoven vindt plaats op Strijp-S op 1, 2 & 3 juni.

Startupweekend Eindhoven sluit perfect aan bij onze doelstellingen. Met ons internationale netwerk, kennis en ervaring willen en kunnen wij van grote betekenis zijn voor het succes van startups tijdens, maar vooral ook in de fase na het weekend. De winnaar van de vorige editie, Storioes, zit nu bij ons op locatie en staat aan de vooravond van hun marktintroductie. Een mooi (bijna) succes. Hou ze in de gaten, zo rond de zomer.

— Jaap van de Heijden, Director EIT ICT Labs